top of page
Search
  • Writer's pictureKatja Hyrynkangas

3.21 Mitä oikein on meneillään?

Updated: Oct 6, 2020



 

Silja: "Uskomatonta! Kaikki nämä vuodet ja meillä olis voinut olla yhteinen lapsi!"


Nate ei voinut kuin nyökytellä. Hän oli monesti miettinyt samaa. Entä jos hän olisi mennyt Siljan kanssa naimisiin ja he olisivat kasvattaneet Olivian yhdessä..olisivatko he onnellisia..?



Siljan päivitellessä juuri kuulemiaan uutisia Nate katseli tätä mietteliäänä. Hän alkoi taas muistaa miksi hän oli aikanaan naiseen rakastunut.


N: "Niinpä, niinpä.. Mutta mitäs sun elämään kuuluu? Tai siis sun..rakkauselämään?"


S: "No itse asiassa.. Sen jälkeen kun sä jätit mut alttarille, niin.. Mä ja Mico palattiin yhteen."


N: "Aijaa.. No tuota.. Olitteko te pitkäänkin yhdessä..?"


S: "Itse asiassa me ollaan edelleen yhdessä."


N: "Aijaa..? Sepä..kiva! Mä oon tosi.. onnellinen teidän puolesta!"


Nate ei ollut onnellinen heidän puolestaan. Mutta hän yritti parhaansa mukaan olla näyttämättä sitä. Silja tunsi hänet liian hyvin, joten hän ei voinut olla varma menikö se läpi.


S: "Joo, no Mico oli mun ensirakkaus..Eikä transsukupuolisena muutenkaan ole mitenkään helppoa tutustua uusiin simeihin. Mico on aina hyväksynyt mut tällaisena ku mä olen."


Naten rintaa puristi. Silja oli hänen ensirakkautensa ja tieto siitä että hän ei ollut sitä samaa Siljalle, tuntui kuin iskulta vatsaan. Tai jalkoväliin.


N: "Miksi te sitten alunperin erositte?"


S: "Meillä oli sillon niin erilaiset tulevaisuuden tavoitteet. Mä haaveilin avioliitosta ja lapsista, Mico taas ei halunnut kumpaakaan."


N: "No... mitä sit tapahtui? Miksi te palasitte yhteen?"


S: "Sinä tapahduit, Nate. Mä melkein saavutin kaikki haaveet sun kanssa, mutta kun sä lähdit... mä lakkasin haaveilemasta."


Nate oli hetken aikaa sanaton. Hän oli ollut niin keskittynyt omaan tuskaansa nämä kaikki vuodet, että hän ei edes ajatellut miten se kaikki oli Siljaan vaikuttanut.


N: "Voi paska.. tai siis, mä en yhtään tajunnu.. oon tosi pahoillani, Silja.. oikeesti.."


S: "Kiitti, Nate..Vaikka on elämä mun ollut ihan hyvää näinkin."


S: "Mutta kerro mulle kaikki tästä Oliviasta, jonka äiti musta melkein tuli!"

 

Olivia katseli peilikuvaansa voimatta oikein käsittää näkemäänsä.



Hän tiesi kyllä vaa'an lukemista että oli laihtunut, mutta entisten lökövaatteiden kanssa olo oli ollut kaukana siitä.



Nyt kun hän oli rohkaistunut ostamaan uusia vaatteita, hän tajusi näyttävänsä itse asiassa aika kivalta!



Nyt hän uskaltaisi laittaa uuden kuvankin chattiin!



Olivia tunsi ensimmäistä kertaa olevansa aidosti onnellinen. Hän oli jo lähellä ihannepainoaan ja hänellä oli maailman ihanin poikaystävä, jonka hän tapaisi ensimmäistä kertaa parin kuukauden kuluttua. Hän ei malttanut odottaa!



Olivia olisi halunnut soittaa heti Viljamille ja kysyä oliko tämäkin saanut pääsykoekutsun, mutta hän ei ollut kuullut pojasta mitään muutamaan kuukauteen.



Viime helmikuussa he olivat lenkkeilleet yhdessä, kokkailleet terveellisiä ruokia ja tsempanneet toisiaan pääsykokeisiin luvussa.



Kaikki oli ollut hyvin! Ja yhtäkkiä ilman mitään selitystä Viljami oli lakannut vastaamasta Olivian viesteihin ja soittoihin.



Ehkä hän kokeilisi vielä ja laittaisi pojalle viestin.


Seuraavaksi kilahtikin chattiin vastaus Villeltä.



Voi kunpa nämä kaksi kuukautta menisivät nopeasti ja Olivia pääsisi lopultakin rakkaansa luokse!

Mutta Viljamin tilanne vaivasi häntä edelleen.


"Ei vastausta.. yllättävää.."


Hänestä alkoi tuntua, että ehkä paras vaihtoehto olisi mennä käymään pojan luona ja selvittää mitä on tapahtunut!


90 views0 comments

Recent Posts

See All
pusukuva-cropped-grayed-pinked-cropped-logoed.jpg
trans.png
bi.png
pride.png
bottom of page