top of page
Search
  • Writer's pictureKatja Hyrynkangas

4.1 Kahdet häät ja yhdet hautajaiset, osa 2


 

"Tytöt! Nyt ylös niinku olis jo!!" kuului huuto alakerrasta.



Sanni yritti sinnikkäästi kääntää kylkeä, mutta turhaan. Äidin kailotus tuntui tulevan seinistä läpi.



Hän nousi vastahakoisesti istumaan ja kaivoi kännykän esille. Hänen piti vain nopeasti tsekata some, mutta hyvin nopeasti hän huomasi jälleen katselevansa erään tietyn pojan kuvia.


"SANNIIIII!" kuului ovesta sisään paukkaavan pikkusiskon ääni.


Enni: "Huhuu? Eksä kuule ku äiti huutaa? Meiän pitää lähtee kohta!"


Sanni: "Kuulin kuule harvinaisen selvästi. Enkai mä muuten olis hereillä?"

E: "Nukuitsä oikeesti vielä? Tähän aikaan!"


Sanni siristeli silmiään Ennin räpsäytettyä valot päälle.


S: "No siis joo.." E: "Katoksä Antsun kuvii?"


S: "Mitä? Eeeen..!"

E: "Katoithan. Mä näin!"


S: "Sä mitään nähny.. ja mitä sitte jos olinki nukkumassa?"

E: "No kun äiti sanoi, että.."


S: "No niin sanoi joo! "Olkaa sit tytöt ajoissa hereillä" blaa blaa.. siis oikeesti, ketkä ees järjestää häät kaheltatoista lauantaiaamuna?! Eihän sillon oo kukaan hereillä!"


S: "Ja sitäpaitsi, paraskin puhuja, kun itte nukuit koko viime viikon ja lintsasit koulusta."

E: "No mut se oli viime viikolla."


E: "Tänään mä oon heränny jo aikasin aamulla, joten mulla on täysi oikeus paheksua kaikkia, jotka nukkuu pidempään!"


S: "No niinpä tietysti.."


"NONIIN TYTÖT, NYT VAATETTA PÄÄLLE JA ALAS SIELTÄ," kuului äidin yhä voimistuva kailotus. Enni pomppasi ylös ja juoksi alakertaan. Sanni puolestaan raahautui erittäin vastahakoisena vaatekaapille.


 

20 vuotta sitten:


Toni: "Sä siis kadut, että et mennytkään Siljan kanssa naimisiin?"


Nate: "Nojoo.. Mä ajattelin että uusia tilaisuuksia tulis vielä, mutta ei asiat sit menneetkään ihan niin."


T: "No mutta onhan sulla nytkin tilaisuus! Kosi Alissaa!"


N: "Mä en oo varma haluanko Alissan kanssa naimisiin.. Silja just tunnusti rakastavansa mua vielä."


T: "Okei, eli sulla on nyt siis kaksi naista joista valita! Ei oo varmaan mikään helppo päätös."


N: "No ei, mut mulla alkaa olla jo aika hyvä käsitys siitä kumman mä aion valita. Katotaan vuosi tästä eteenpäin, niin meikäläinen on onnellisesti purjehtinut avioliiton satamaan!"


Takaisin nykyhetkeen:


T: "No, kumman sä valitsit?"


N: "Noh, kuten sä tiedät, niin ei ollut mikään helppo valinta."


T: "No ei varmasti! Sä jahkailit päätöksen kanssa niin pitkään, että meikäläisellä meinas mennä hermo! Mutta siis sä teit valinnan?"


N: "Kyllä! Ja mä oon vakuuttunut, että tää valinta on just oikea."

 

Olivia: "Ja minkäslaiset juhlavaatteet nuo on olevinaan, nuori nainen?"


S: "No ei ne juhlat kuitenkaan ihan vielä ala. Mä käyn lenkillä eka."


O: "No et varmasti käy! Mun isä menee naimisiin, me ei voida myöhästyä!"


S: "Mut.."


O: "Ei mitään muttia! Nyt menet laittamaan mekon päälle!"


S: "No selvä sitten.."


Hetken päästä:


O: "Sanni! Me ollaan menossa häihin, ei hautajaisiin!"


S: "Ottakaa tai jättäkää. Voin mä jäädä kotiinkin."


O: "Argh! No selvä sitten."


Viljami: "Noniin, eiköhän lähdetä, että ei myöhästytä."

 

T: "Kieltämättä aika hyvä päätös! Ei ehkä se mitä mä olisin odottanut, mutta nyt ku mä mietin niin ihan selvästi paras valinta!"


N: "Kiitti! Toki ne Simarian Saaret olis olleet oikein mainio kohde häämatkaa ajatellen, mutta kyllä me taidetaan tällä kertaa pysytellä ihan kotoisassa Simlandissa."


T: "No, mutta Simkon hiekkadyynit on ihan hyvä valinta tähän aikaan vuodesta!"


T: "Harmi, että sun faija ei päässyt tänään."


N: "Nojoo.. silläkin on jo tuota ikää ja kunto on mennyt niin huonoksi.."


Marju: "Olivia tuli lopulta perheensä kanssa!"


N: "Kiitti, Marju! Entä.. morsian?"


M: "Paikalla ja valmiina!"


N: "Noniin, se on menoa nyt!"


N: "Rakas. Me ollaan kuljettu pitkä matka yhdessä."


N: "Välillä ollaan epäröity, puolin ja toisin, mutta jotenkin mä tiesin alusta asti, että me ollaan oikeat toisillemme."


N: "Tällä sormuksella, minä, Jonathaniel Huntington neljäs, otan sinut.."


N: "Silja Sabrina Salvador, aviovaimokseni."


Silja: "Ollaanko me oikeasti naimisissa nyt?"


N: "Jep! Me tehtiin se!"


N: "Ei sit muuta ku kohti lentoasemaa ja Simkon hiekkarantoja! Simkoo-oon, Simsinkiä pakoon lähden Simkoon, woo-oo..!"

 

Kotona Sanni meni ensimmäisenä vaihtamaan vaatteet ja ryntäsi sen jälkeen olohuoneeseen. Hän ehtisi vielä hyvin näkemään suurimman osan Simlandin Gladiaattoreista, mitä hän oli odottanut koko viikon. Pahaksi onneksi siskot olivat valloittaneet jo television.


Janni: "Ei, Simlandin Unelmien Poikamiestyttö ei tule enää uusintana. Tää ON se uusinta. Mun on pakko kattoa se! Enni, pliis!"


E: "Mutku lauantai-illan lastenohjelmat tulee nyt! Mikset sä kattonu sitä poikatyttöjuttua viikolla?"


J: "Missä välissä?? Mulla oli tentti eilen, mä luin siihen koko viikon!"


E: "Ei se oo mun vika! Mä haluun kattoa piirrettyjäää-ää-ää!!"

S: "Hei voidaaks kääntää vitoselle? Gladiaattorit on jo alkanu!"


J: "No ei todellakaan voida! Siis ketä oikeesti kiinnostaa jotku bodariäijät leikkikehässä mäiskimässä toisiaan jollain hiton styroksikepeillä?"


J: "Unelmien Poikamiestytössä sen sijaan on romantiikkaa, draamaa.."

S: "Anteeks vaan, mut gladiaattorit on ammattilaisia! Ne on treenanneet vuosia..!"


E: "Sä katot sitä vaan, koska Antsu on sanonu, että se haluaa isona gladiaattoriksi. Sä kirjotit niin sun päiväkirjaan."


S: "Heei, mitä vittua Enni??"

J: "Tiäks mitä? Mä luulen, että sitä Antsua ei oo ees olemassa."


J: "Vähän niinku se Ennin mielikuvituskaveri. Se.. mikä sen nimi nyt oli?"

E: "Ei Luca oo mikään mielikuvituskaveri, se on todellinen! Minkä mä sille voin, että te ette näe sitä?!"


"Ääh, ihan sama.." Sanni huokaisi ja pomppasi sohvalta ylös. "Mä lähden nyt sinne lenkille."



Juostuaan jotain satunnaista metsäreittiä hän päätyi rannalle.



Pimeydestä ja tähtitaivaasta päätellen kello oli varmasti jo yli puolenyön, mutta Sannia ei väsyttänyt yhtään. Onneksi oli lauantai ja aamulla saisi nukkua pitkään.



Hetken aikaa hän tuijotteli aaltoja ajatuksissaan. Kevätlammen saaristossa oli tosi kiva asua, ei siinä mitään, mutta Sanni kaipasi takaisin Simsingin vilinään! Tämä kaikki seesteisyys alkoi pikkuhiljaa raastaa hänen hermojaan. Täällä ei vain ikinä tapahtunut mitään jännää!


Onneksi tilanteeseen oli tulossa hyvin nopea ja yllättävä muutos, jonka Sanni huomasi hetken päästä ollessaan lähdössä takaisin kotiin.


S: "Antsu?? Mitä sä täällä teet?"

 

Neljäs kausi saikin sitten vähän nopeammin alkunsa, kuin viime viikolla osasin luvata. :D Ilmoittelen jälleen Facen puolella seuraavan jakson etenemisestä. :)

54 views0 comments

Recent Posts

See All
pusukuva-cropped-grayed-pinked-cropped-logoed.jpg
trans.png
bi.png
pride.png
bottom of page