top of page
Search
  • Writer's pictureKatja Hyrynkangas

3.41 Kohtaamisia


 

Katrine: "No? Meinaaksä mennä juttelemaan sille?"


Olivia: "En mä tiedä.. en mä viitti.."

K: "No mikset? Sä haluat kuitenkin!"

O: "Nojoo, mut.."


K: "Kato nyt niitä. Ville haluaa olla nyt Jossun kanssa, en mä voi sille mitään. Se aikoo tänään pyytää sitä tyttöystäväksi, enkä mä voi sillekään mitään."


K: "Hei camoon! Et luovuta nyt!"


K: "Nyt mä keksin mitä me tehdään!"

O: "Ei pliis tehdä nyt yhtään mitään. Anna olla jo! Unohda!"

K: "Luota muhun!"

Ennen kuin Olivia ehti estellä, Katrine oli jo pompannut ylös ja suunnisti kohti Viljamin ja Jossun pöytää.


Viljami: "Tuota, Jossu.. Me ollaan tapailtu tässä jo jonkun aikaa, ja.. mä mietin että.."


K: "Moiii! Sori ku häiritsen, mut ooksä se tubettaja, YoshiGrrrl?"


Jossu: "Joo! Hei siistii et joku tunnistaa!" K: "Voisinks mä saada sunkaa yhteiskuvan?"


J: "Joo, tottakai!"

V: "Mä käväisen hakemassa meille juotavaa, jutelkaa te rauhassa."


K: "Siistii! Hei voisinko mä saada vähän vinkkejä, ku mä en vaan saanu tota lainerii toimimaan.."


VIllen kävellessä kohti baaritiskiä Katrine yritti huomaamattomasti viittoa Olivialle, että nyt olisi hyvä hetki toimia. Onneksi Olivia tajusi hänen suunnitelmansa ja suuntasi Villen luokse.


K: "Aijaa? Siistii, mä en koskaan ees tullu ajatelleeks, et sen vois tehdä noin..!"


J: "Joo, se on taito, jonka oppii vain treenaamalla. Kevyellä kädellä vaan, niin kyllä se siitä lähtee!"


Jossun selittäessä siveltimien saloja Katrine yritti huomaamatta vilkuilla baaritiskille. Olivia ja Ville ainakin juttelivat, se oli hyvä merkki.


J: "No mut jos tää vastaus sun kysymykseen, niin mä voisinkin tästä.."

K: "Itse asiassa! Ööö.. voisiksä kertoo vielä miten sä saat luomivärin levittymään noin tasaisesti?"


Ei häntä oikeasti meikit kiinnostaneet tällä hetkellä niin paljoa, baaritiskillä vain asiat näyttivät menevän erittäin huonoon suuntaan, joten hänen piti pelata aikaa vielä hetken.


K: "Ku mulla on aina niin paljon ongelmia sen kanssa..!"


J: "No siis joo, mut kyl toi sun näyttää aika tasaisesti levittyneen."

K: "Nojoo, mut..! Mietin vaan et jos sulla ois jotain pro vinkkejä tai jotain?"


J: "No, siis sehän on täysin kiinni pohjustuksesta..."


"Itse asiassa, sä taidat olla oikeessa, kyllä mä handlaan sen ihan riittävän hyvin. Kiitti kuitenkin," Katrine sanoi pikaisesti hölmistyneelle Jossulle ja lähti Olivian perään.

 

Hetken päästä, Olivian rauhoituttua:


K: "Noniin, nyt kerrot kaiken. Mitä sä siis sanoit sille?"


O: "No että mä en halua, että se on Jossun kanssa. Sit se kysy et mitä vikaa Jossussa. Vastasin et ei mitään, mut mä en halua että se on kenenkään kanssa, koska mä tykkään siitä. Että mä haluan, että se on mun kanssa."


K: "Okei, hyvä. Mitä se siihen?"


O: "Ei eka mitään. Mä ootin että se ois ilahtunu, mut se näytti enemmän siltä niinku sen pää hajois kohta."


O: "Sit se sano et se nyt vaan on Jossun kanssa ja tää on nyt myöhäistä."


K: "No voi perse.. no mut hei, nyt.. Nyt sä unohdat sen kusipään!"


K: "Usko mua, sä löydät vielä niin paljon paremman.."

V: "Olivia?"


O: "Ville?! Mit..?"

V: "Voidaanko jutella jossain? Kahdestaan?"


K: "Mee vaan, ei mua haittaa. Tsemppiä!"

O: "Kiitti, Katrine! Oot paras!"


Olivia nousi ylös vapisevin jaloin ja lähti kävelemään Villen perässä ulos.


"Tervehdys, kaunis neito! Saanko liittyä seuraan?"

 

V: "Mitä sä tarkotit kun sä sanoit, että sä et halua että mä oon kenenkään muun kanssa? Ja että sä haluat olla mun kanssa?"


O: "No.. mä tarkotin just sitä mitä mä sanoin.."


V: "Niin, mut.. onks toi nyt vaan jotain mustasukkaista omistushalua, että mä en vaan saa olla kenenkään muun kanssa, vai.. haluuksä oikeesti olla yhdessä? Muutenki ku kavereina?"


O: "J-joo..! Kai.."


V: "Kai?? Olivia, mä oon tavannu tosi kivan tytön jonka kanssa oon alottamassa suhdetta. Jos sä haluat tulla siihen väliin, sun pitäis olla aika helvetin paljon varmempi, ku pelkkä joo kai!!"


Olivia meni hetkeksi hämmennyksiin. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun hän kuuli Viljamin kiroilevan.


O: "Mä en tiedä mitä sanoa.."


O: "Mä vaan tiedän, että mä kadun sitä lopun elämääni, jos mä en koskaan saa tietää oisko meistä tullut jotain."


Viljami oli kauan hiljaa.


V: "Mulla on nyt Jossu. Jota mä haluan pyytää mun tyttöystäväksi. Ja joka on alusta asti ollut varma siitä, että haluaa olla mun kanssa."


V: "Jos mä kuuntelen mun järkeä, niin mä pidän meidät kaverizonella ja keskityn Jossuun."


O: "M-mä ymmärrän.."


V: "Joten jos mä tiedän ja tiedostan tän kaiken.. niin miks mä sit sanoin Jossulle ennen tänne tuloa, että mä en voi olla sen kanssa, koska mä en vain pääse susta yli?"


O: "Sä sanoit mitä??" Tarkotatsä että..?"


"Tarkotan," Ville sanoi harppoessaan huoneen halki Olivian luo.


V: "Mä tarkotan, että mäkin kadun lopun elämääni, jos en saa tietää oisko meistä tullut jotain."


O: "Ollaanko me yhdessä nyt?"

V: "Mun puolesta voidaan olla, jos se sopii sulle."


O: "Sopii! Mä en malta odottaa, että pääsen kertomaan tästä Katrinelle!"


 

Niin saivat Olivia ja Ville lopultakin toisensa! <3 En uskalla luvata milloin seuraava jakso ilmestyy, mutta sen kuvaaminen on kyllä jo hyvällä alulla. Se on tarinan päätösjakso, joten mun pitää vielä tehdä vähän CC-shoppailua ja muutenkin valmistautua. Kauden vaihtuminen ansaitsee aina jotain uutta ja spessua. <3


Infoilen taas Facebookissa, kun se alkaa olla valmis julkaistavaksi. :)



61 views0 comments

Recent Posts

See All
pusukuva-cropped-grayed-pinked-cropped-logoed.jpg
trans.png
bi.png
pride.png
bottom of page